Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

2wd en hybride op komst voor Land Rover



31-05-2010 - De nieuwe, compacte Range Rover die later dit jaar wordt geïntroduceerd zal ook met tweewielaandrijving (naast vierwielaandrijving) worden geleverd. Deze variant heeft een CO2-uitstoot van minder dan 130 g/km, waarmee het de lichtste, zuinigste en schoonste Land Rover is die de fabrikant ooit heeft gebouwd.

Land Rover investeert samen zustermerk Jaguar meer dan 800 miljoen pond in de ontwikkeling van duurzame technologieën die de basis zullen vormen voor toekomstige modellen met sterk duurzame kenmerken.

2wd
Managing director Phil Popham van Land Rover meent dat de optie van 2wd voor de nieuwe, compacte Range Rover zowel goed nieuws voor de klanten is, als voor Land Rover zelf.
Tweewielaandrijving zorgt volgens de topman namelijk voor een sterke daling van de uitstoot en het trekt een nieuwe groep klanten aan. Hij benadrukt echter dat Land Rover nog steeds de allerbeste all-terrain-auto’s blijft bouwen, maar dat de doelgroep die geen behoefte heeft aan 4wd nu ook bediend kan worden.

Hybride
Als onderdeel van de introductie van 2wd zal Land Rover zich ook richten op drie andere belangrijke vormen van technologie: gewichtsbesparing, het reduceren van rendementsverliezen en het verhogen van de motorefficiency. Het gebruik van hybridetechnologie is tevens een belangrijk onderdeel van het ontwikkelingsprogramma voor de grotere modellen. Zo zal de eerste dieselhybride in 2012 worden geïntroduceerd en in 2013 op de weg komen. Om dit te realiseren begint Land Rover eind 2010 met het testprogramma voor het eerste dieselhybride prototype. Voor deze ‘Range_e’ dient de Range Rover Sport met de bestaande 3,0-liter TDV6 en ZF 8-traps automaat als basis. Het doel is om de volgende resultaten te behalen: een actieradius van 32 km (20 mijl) voor elektrisch rijden, een gemiddelde CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km en een topsnelheid van circa 190 km/h.

 


  

| Disclaimer