Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuw - BMW X1


image/jpeg

 

BMW presenteert het nieuwste model in de X-serie en noemt het een mix van een Sports Activity Vehicle en een Touring. Zie hier, de nieuwe BMW X1, die vanaf oktober op de Nederlandse autowegen te zien zal zijn.

 

De BMW X1 is het eerste X-model dat met achterwielaandrijving geleverd kan worden. Dit samen met de voordelen van de verhoogde zitpositie, het praktische interieur, het dynamische weggedrag en de efficiënte motoren maakt de BMW X1 zowel zakelijk als privé tot een interessante optie. Een goed voorbeeld van het veelzijdige interieur van de BMW X1 is de in drie delen neerklapbare achterbank. Met enkele eenvoudige handelingen is deze in de verhouding 40-20-40 neer te vouwen. Met alleen het middendeel omgeklapt passen lange voorwerpen eenvoudig in de auto. Zijn alle zittingen neergeklapt dan groeit de bagageruimte van 420 naar 1.350 liter. De rugleuning van de achterbank is bovendien 31 graden kantelbaar. Met de leuning in de meest verticale positie bedraagt het laadvolume 490 liter, wat voor de meeste automobilisten ruim voldoende is.

Motorengamma
De BMW X1 wordt leverbaar met drie dieselmotoren (18d, 20d en 23d) en twee benzinemotoren (18i en 28i). Bij de introductie in oktober zal de BMW X1 xDrive28i de rol van topmodel op zich nemen. De moderne zescilinder-in-lijn met 3,0-liter inhoud, variabele kleptiming Valvetronic en dubbele nokkenasverstelling levert 258 pk vermogen. De viercilinder dieselversies X1 xDrive23d, xDrive20d en xDrive18d leveren respectievelijk 204, 177 en 143 pk. Laatstgenoemde twee versies zullen ook leverbaar zijn met sDrive achterwielaandrijving. In het voorjaar van 2010 volgt dan nog een X1 sDrive18i. De 28i en 23d hebben standaard een zestrapsautomaat met Steptronic. De andere versies van de BMW X1 hebben een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Groene energielabels
Ook in de X1 bewijst de, inmiddels bekende, EfficientDynamics-aanpak van BMW zijn kracht. De BMW X1 sDrive18d en 20d zijn de eerste in hun klasse met een CO2-uitstoot onder de 140 gram per kilometer. Het gemiddeld verbruik van deze auto’s komt uit op 5,2 l/100 km voor de sDrive18d en 5,3 l/100 km voor de sDrive20d. In Nederland zijn beide goed voor een groen energielabel B. De xDrive-varianten van deze diesels halen energielabel C. De handgeschakelde versies van de BMW X1 hebben een Auto Start Stop functie met een schakelindicator. Bij alle uitvoeringen wordt remenergie geregenereerd om de accu op te laden en om stroom aan het boordnet te leveren.


image/jpeg


  

| Disclaimer