Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Chevrolet Captiva laat nieuwe snoet zien


 

15-09-2010 - De autosalon van Parijs staat al in het teken van drie Chevrolet-primeurs, maar de fabrikant voegt daar met de vernieuwde Captiva nog een vierde aan toe. De grootste veranderingen concentreren zich op het front en onder de motorkap.

 

De belangrijkste cosmetische ingreep is te vinden aan de voorzijde. Zo valt de opnieuw vormgegeven motorkap op, maar nog meer in het oog springend is de op de Orlando gebaseerde gedeelde grille. In het midden hiervan prijkt het Chevrolet-logo. Ook de koplampen zijn opnieuw getekend en in de buitenspiegels zitten tegenwoordig de richtingaanwijzers. Aan de achterzijde vinden we nu andere achterlichten en een gewijzigde bumper. Lichtmetalen wielen zijn er in de inchmaten zeventien, achttien en negentien.

Dual-cockpit
Vanbinnen heeft de Captiva ook de nodige veranderingen ondergaan. Zo zijn er andere materialen gebruikt en biedt de nieuwe stoffen bekleding voor de stoelen een luxere uitstraling. De ijsblauwe achtergrondverlichting is overgenomen uit andere, nieuwe Chevrolet-modellen, evenals het rondlopende ontwerp van het dashboard dat doorloopt in de portieren en resulteert in een zogenoemde dual-cockpitvorm. Gebleven is de mogelijkheid om voor vijf of zeven zitplaatsen te kiezen. Tevens neemt de elektronische handrem minder ruimte in de middenconsole in, waardoor nu plaats is voor twee bekers van maximaal één liter.

V6
Onder de motorkap schuilt ook nieuws, met de introductie van vier nieuwe motoren. Op benzinegebied levert Chevrolet de Captiva met een 2,4-liter krachtbron (171 pk) en een dikke direct ingespoten 3,0-liter V6 met maar liefst 258 pk. Voor de veelrijders is er een 2,2-liter turbodiesel in twee configuraties: één met 164 pk en de ander levert 184 pk. De diesels en 2,4-liter benzine zijn zowel met voor- als met vierwielaandrijving leverbaar. De zescilinder beschikt standaard over vierwielaandrijving. Voor het overbrengen van de kracht zorgt een handgeschakelde zesbak of een automatische transmissie met evenveel verzetten. Op veiligheidsgebied heeft de koper niets te klagen, met standaard aanwezige zaken als Electronic Stability Control, Traction Control, Brake Assist en voor-, zij- en gordijnairbags. De Europese marktintroductie staat voor de lente van volgend jaar gepland.

 


  

| Disclaimer