Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Chevrolet toont elektrische Volt MPV5


image/jpeg

 

24-04-2010 - In voorbereiding op de komst van de Volt maakte Chevrolet gebruik van de Beijing Motorshow om de elektrische Volt MPV5 Concept te introduceren. Deze vijfpersoons crossover maakt gebruik van hetzelfde Voltec-aandrijfsysteem als de reeds geïntroduceerde Volt.

De vormgeving van de Volt MPV5 is afgeleid van het design en de aerodynamische kenmerken van de Chevrolet Volt. De voorkant is aerodynamischer dan de meeste andere crossovers, dankzij de dichte grille en de onderste spoiler. Een volledig vlakke onderkant zorgt er voor, samen met gecoate draagarmen, geribbelde achterlichten en speciale windgeleiders op het achterste deel, dat de Volt MPV5 zo weinig mogelijk luchtweerstand ondervindt. Door de intensieve aandacht voor de verbeterde aerodynamica wordt de actieradius op pure elektriciteit vergroot. Bij het exterieur van de Volt MPV5 draait het uitsluitend om efficiency.

De afmetingen van de Volt MPV5 zorgen voor een hoog comfortniveau. Terwijl de wielbasis van de Volt MPV5 met 2.76 meter slechts 15 millimeter langer is dan die van de Chevrolet Volt, is de carrosserie 181 mm langer (4.58 meter), 73 mm breder (1.87 meter) en 182 mm hoger (1.61 meter) dan de Volt. In het interieur van de Volt MPV5 zijn de middenconsole en het instrumentenpaneel afkomstig van de Volt, net zoals de two-tone lederen stoelen.
De Volt MPV5 kan veel bagage vervoeren, omdat de tweede zitrij volledig kan worden neergeklapt, resulterend in een laadruimte van 1.764 liter met neergeklapte stoelen en 863 liter achter de tweede zitrij.

De Volt MPV5 maakt gebruik van hetzelfde Voltec-aandrijfsysteem zoals in de Chevrolet Volt. Een 16 kWh lithium-ion batterijpakket zorgt voor de elektrische aandrijving, goed voor normale acceleratiecijfers en topsnelheden, terwijl met vijfpersonen aan boord een actieradius van 51,5 kilometer met pure elektrische aandrijving mogelijk is. Wanneer de 1,4-liter generator wordt ingeschakeld, is de actieradius op elektrische aandrijving 482 kilometer. GM continueert de ontwikkeling van de elektrificatie van auto’s in China en heeft bovendien het China Automotive Energy Research Center (CAERC) in Beijing opgericht. Het GM China Science Laboratorium, dat in november vorig jaar werd geopend, voert geavanceerde, autogerelateerde onderzoeken uit, waaronder de ontwikkeling van batterijen.


image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg


  

| Disclaimer