Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

De nieuwe Alfa Romeo Giulia: Opwindendste rijervaring


image/jpeg

De internationale pers heeft kennisgemaakt met de nieuwe Giulia. Een authentieke, achterwielaangedreven Alfa Romeo met onderscheidend Italiaans design, innovatieve en potente motoren, ideale gewichtsverdeling (50/50) en buitengewone vermogen/gewichtsverhouding. Alle ingrediënten voor de opwindendste rijervaring.

Een Alfa Romeo wordt geboren uit het perfecte samenspel van erfgoed, snelheid en schoonheid, die van de auto de allerhoogste expressie van Italiaanse stijl in de automotive wereld maakt. De nieuwe Giulia is daarop geen uitzondering, omdat het model de drie kenmerken van Italiaans design in zich draagt: perfecte verhoudingen, eenvoud en kwaliteit van afwerking. Dit is de 'huid' die Alfa Romeo designers hebben gemodelleerd met nauwgezette aandacht voor de mechanische delen.
De verhoudingen zijn gebaseerd op de technische architectuur van de gehele auto: de belangrijkste aspecten voor Alfa Romeo waren de 50/50 gewichtsverdeling en achterwielaandrijving. Om het gewicht perfect te verdelen, zijn de motor en de mechanische delen tussen de twee assen geplaatst. Dit is de reden waarom de Giulia zeer korte overhangen heeft, een lange motorkap en voorbumpers, een naar achteren geplaatst passagierscompartiment, geplaatst op de aandrijfwielen, en gespierde achterbumpers, die visueel de plek markeren waar het vermogen wordt overgebracht op de weg. Dit alles resulteert in een zeer royale wielbasis - de langste in zijn categorie - maar in één van de meest compacte bodies.
Ook wordt Italiaans design gekenmerkt door een kwalitatief hoogwaardige afwerking. Het eindresultaat is de nieuwe Giulia, een gebeeldhouwde vorm die doet denken aan een grote kat, die op het punt staat om toe te slaan. Dezelfde inspiratie is terug te vinden binnenin in de auto. Alles is strak, essentieel en geconcentreerd rond de bestuurder, zoals het bedieningspaneel op het stuurwiel. De bestuurderspositie lijkt uitgesneden als een maatpak. Het dashboard is licht golvend, de instrumenten zijn slim, richting bestuurder geplaatst en er wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen: koolstofvezel, hout en stoffen zijn gekozen vanwege de prettige aanblik en het aangename gevoel bij aanraking.
Geheel in lijn met de Alfa Romeo-traditie biedt de nieuwe Giulia unieke, exclusieve technische oplossingen, zoals Torque Vectoring voor maximale stabiliteitscontrole, Integrated Brake System, dat de remafstand aanzienlijk beperkt en Active Aero Splitter voor actief high-speed downforce management. De Alfa Romeo Giulia combineert buitengewone motorprestaties met gebruik van ultralichte materialen, zoals koolstofvezel, aluminium, aluminium composiet en kunststof, om de beste gewicht-vermogensverhouding (minder dan 3 kg/pk) te verkrijgen.

State-of-the-art motoren
Innovatieve State-of-the-art motoren, zijn een ander kenmerkend element van een echte Alfa Romeo. Er is keuze uit vier nieuwe krachtbronnen: 2.2 dieselmotor (136, 150 en 180 pk) en de 510 pk sterke 2.9 V6 Biturbo-benzinemotor (alleen topuitvoering Quadrifoglio). Laatstgenoemde is een unieke motor op het gebied van technologie en prestaties, die dient als nieuwe benchmark voor Alfa Romeo.
De zescilinder turbo benzinemotor, ontwikkeld door ingenieurs afkomstig van Ferrari, levert 510 pk en opwindende prestaties: de acceleratie van 0 naar 100 km/h vindt plaats in slechts 3,9 seconden. Overigens is de motor, ondanks zijn sensationele vermogen en koppel, verrassend zuinig dankzij de implementatie van een elektronisch geregeld cilinder deactiveringssysteem.

image/jpeg

Uitrusting
De standaarduitrusting van de nieuwe Alfa Romeo Giulia omvat nieuwe efficiënte veilgheidssystemen, zoals Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) en herkenning van voetgangers, IBS (Integrated Brake System), Lane Departure Warning (LDW) en cruise control. De Italiaanse sedan is voorts uitgerust met 16-inch lichtmetalen velgen, dualzone climate control, Alfa DNA en Alfa Infotainment System met Connect 6,5-inch display. De Super-uitvoering voegt daar onder meer aan toe: stof/lederen stoelen, 17-inch lichtmetalen velgen en aluminium instaplijsten.
De top-of-the-range Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is standaard voorzien van leder/alcantara sportstoelen, sportstuur met rode startknop èn interieurdetails en aerodynamische exterieurdelen van koolstofvezel. De uitrusting op gebied van comfort en veiligheid omvat BSM (Blind Spot Monitoring) technologie en achteruitrijcamera en Xenon-koplampen met AFS-technologie. Andere opvallende technische features die de prestaties positief beïnvloeden: de Active Aero Splitter, speciaal remsysteem, DNA Pro Selector met racemodus die communiceert met CDC (Chassis Domain Control) systeem en Torque Vectoring.

Introductie-aanbod
Om te vieren dat Alfa Romeo terug is met de Giulia heeft het Italiaanse merk een verleidelijk introductie-aanbod. Op de Business, Business Super en Super wordt geen meerprijs gerekend voor lederen binnenbekleding. Verder vraagt Alfa Romeo tijdelijk slechts 895 euro voor 17-inch lichtmetalen velgen met banden (klantvoordeel 1.605 euro) en 1.095 euro voor 18-inch lichtmetalen velgen met banden (klantvoordeel 1.905 euro). Bovendien is 2.000 euro inruilondersteuning mogelijk op alle eigen en vreemd merk in te ruilen auto's. image/jpeg


  

| Disclaimer