Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Vernieuwde Fiat Panda is BPM- en wegenbelastingvrij


image/jpegimage/jpeg

 

18-02-2010 - Fiat heeft de 1,1-liter benzinemotor uit het gamma van de Panda vervangen door een vernieuwde 1,2-litermotor. Dit blok is sterker, maar ook zuiniger. Deze 1.2 is zelfs zo zuinig, dat er over deze compacte Italiaan tegenwoordig geen BPM en wegenbelasting in rekening wordt gebracht.

 

Fiat heeft met een gemiddelde CO2-uitstoot van 129,1 g/km de laagste gemiddelde CO2-uitstoot van alle volumemerken in Europa. Om deze notering te kunnen blijven vasthouden, investeert Fiat voortdurend in duurzame mobiliteit en schone motoren. Het laatste bewijs is de verdere ‘vergroening’ van de Fiat Panda.

De 1,1-liter benzinemotor uit het gamma van de Panda is vervangen door een 69 pk sterke 1,2-litermotor die gemiddeld zo’n 1 op 20 verbruikt. De CO2-uitstoot is slechts 110 g/km en dat is goed voor vrijstelling van BPM, er wordt geen wegenbelasting in rekening gebracht en hij valt in de 14%-bijtellingscategorie. 69 pk onder de motorkap van de Panda is goed genoeg voor een sprint van 0-100 km/h in 13,2 seconden en hij bereikt een topsnelheid van 162 km/h. Aangezien deze 1.2 Euro5-motor maximaal wordt beloond, is de ‘oude’ 60 pk sterke 1.2 eveneens van de prijslijst geschrapt.

De Fiat Panda biedt ruimte aan vier personen en 230 liter bagageruimte. Het is in Europa de meest verkochte auto in het A-segment. De Fiat Panda is leverbaar met diesel- en benzinemotoren met vermogens oplopend van 69 tot 100 pk. Ook is er een Panda Natural Power die naast benzine ook aardgas als brandstof gebruikt. De aardgastanks zijn volledig in de bodem weggewerkt, waardoor dezelfde 230 liter aan bagageruimte beschikbaar is. Als de achterbank is neergeklapt, loopt het volume op tot 780 liter. Op de vierwielaangedreven en sportieve 100 HP-versie na, zijn alle Panda’s voorzien van een groen milieulabel. De Fiat Panda met vernieuwde 1.2 benzinemotor is er vanaf € 7.595,-.


image/jpeg


  

| Disclaimer