Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Ford op elektrische toer


 

12-01-2011 - Ook Ford heeft besloten om ‘elektrisch te gaan’. De komende twee jaar brengt het merk drie elektrische auto’s op de Amerikaanse markt: de Ford Focus Electric, de C-MAX Energi en de C-MAX Hybrid. Eerstgenoemde beleeft eind 2011 zijn debuut in de VS en komt in 2013 als eerste van de drie naar Europa.

 

De reden dat Ford heeft gekozen om meteen drie exemplaren te introduceren, is om de consument een ruime keuze te bieden. Bill Ford van de Ford Motor Company: “Door verschillende elektrische auto’s op de markt te brengen, maken we het onze klanten extra gemakkelijk om voor deze brandstofbesparende technologie te kiezen.” De eerste in de reeks die in Europa zal verschijnen, is de Focus Electric. Dit volledig elektrisch aangedreven model is gebaseerd op de nieuwe Focus en biedt voor de meeste eigenaren voldoende actieradius voor een hele dag. Ford beweert daarbij dat de Focus Electric zuiniger is dan de Chevrolet Volt en dat de oplaadtijd de helft korter is dan bij de Nissan LEAF. De C-MAX Energi is gebaseerd op de nieuwe vijfpersoons Ford C-MAX en heeft een actieradius van meer dan 800 kilometer wanneer zowel met de accu als de motor wordt gereden. De C-MAX Hybrid is een volledige hybride die zuiniger is dan de Fusion Hybrid (de aller zuinigste sedan van Amerika). Deze auto maakt gebruikt van de hybridetechniek van Ford en is uitgerust met een lichter, kleiner lithium-ion accu systeem. Mensen die kiezen voor een elektrische Ford krijgen uiteraard te maken met het opladen van de lithium-ion accu van de auto. Dat kan via een 240-volt oplaadstation – in een tijdbestek van drie tot vier uur – of via het 120-volt snoer dat bij de auto wordt geleverd. Opladen geldt voor de Focus Electric en de C-MAX Energi, maar niet voor de C-MAX Hybrid.

 

Technologieën
De nieuwe generatie elektrische auto’s van Ford is uitgerust met een scala aan nieuwe voorzieningen en technologieën, waaronder een unieke versie van het MyFord Touch-bestuurderssysteem. Dit is uitgebreid met intelligente functies om het gebruiksgemak van de elektrische auto te vergroten. Het digitale instrumentencluster met dubbele display kan volledig door de bestuurder worden ingesteld om de gewenste informatie weer te geven, zoals het brandstof- en accuniveau, en het gemiddelde en actuele verbruik. Met de nieuwe MyView-functie in het cluster kunnen bestuurders zelfs nog meer autogegevens raadplegen, zoals het elektriciteitsverbruik van bijvoorbeeld airconditioning, dat van invloed is op het brandstofverbruik en de elektrische actieradius van de Focus Electric en C-MAX Energi. Dit alles is onderdeel van de Ford-strategie om elektrische auto’s zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.


Focus Electric 

 

C-MAX Energi

 

C-MAX Hybrid


  

| Disclaimer