Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Gen?ve beursnieuws: Porsche 918 Spyder


image/jpeg

 

05-03-2010 - De Porsche 918 Spyder is een van de meest spectaculaire eyecatchers op de beurs van Genève. Bijzonder detail is dat het hier gaat om een prototype die hightech racetechniek combineert met elektrische mobiliteit.

 

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: deze spectaculaire Porsche wordt aangedreven door een hoogtoerige V8-motor, die meer dan 500 pk levert en een maximumtoerental van 9.200 toeren aankan. Verder is deze conceptauto voorzien van elektromotoren op zowel de voor- als de achteras. Samen leveren deze nog eens 218 pk extra. De V8-motor is een doorontwikkeling van de succesvolle 3,4-litermotor uit de RS Spyder-raceauto. Deze krachtbron is als middenmotor voor de achteras gemonteerd en zorgt mede dankzij de perfecte balans voor uitmuntende prestaties op het circuit. Het riante koppel van de V8 wordt via een zeventraps transmissie met dubbele koppeling naar de achteras doorgegeven. De voorste elektromotor bedient de voorwielen via een vaste overbrenging.

Deze Porsche presteert als een rasechte supersportauto. Zo accelereert hij van 0-100 km/h in slechts 3,2 seconden, de topsnelheid bedraagt 320 km/h. En op de beruchte Nordschleife van de Nürburgring zet de Porsche 918 Spyder met 7 minuten en 30 seconden zelfs een betere tijd neer dan de Porsche Carrera GT!

In de innovatieve conceptstudie die de 918 Spyder is, bundelt Porsche zijn ‘Intelligent Performance’-technologie, hightech motorsporttechniek en klassiek-moderne vormgeving tot een overtuigend statement. De Porsche 918 Spyder is namelijk uitgerust met plug-inhybridetechniek. Daarmee levert de auto de prestaties van een rasechte supersportauto, maar met een brandstofverbruik dat slechts 3,0 l/100 km bedraagt, gemeten volgens de Europese norm voor verbruiks- en emissiemetingen. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 70 g/km! Voor de opslag van energie gebruikt Porsche een vloeistofgekoelde lithium-ion-accu, die achter de passagierscel is geplaatst. In een plug-inhybride kan deze accu via het vaste stroomnet worden opgeladen. De kinetische energie van het voertuig wordt tijdens het remmen ook in elektrische energie omgezet en in de accu opgeslagen. Die energie kan tijdens de acceleratie van het voertuig weer worden benut.

De 918 Spyder is een van de drie hybride-modellen van Porsche die op de autosalon van Genève hun wereldpremière beleven. Met deze grote variatie aan hybride-technologie toont Porsche dat het merk over een enorme innovatiekracht beschikt.

image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg

 

 image/jpeg


  

| Disclaimer