Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuw gezicht voor Skoda Fabia


image/jpeg

 

23-02-2010 - Skoda’s compacte modellen hebben een complete facelift ondergaan. Niet alleen is het uiterlijk vernieuwd, ook onderhuids is er het nodige veranderd. Door het nieuwe front van de Fabia Hatchback, Fabia Combi en Fabia Roomster lijken de auto’s ietwat breder en ogen ze zelfverzekerder. Ook de Scout-uitvoeringen doen mee in deze facelift, en zullen, net als de andere modellen, in Genève getoond worden.

 

Het nieuwe uiterlijk van de Fabia hatchback, Fabia Combi en Roomster kenmerkt zich door een nieuwe grille en bredere koplampen die ervoor zorgen dat de auto’s er volwassen en zelfverzekerd uitzien. Ook zijn ze voorzien van onder andere nieuwe lichtmetalen velgen, decoratieve wieldoppen en carrosseriekleuren. De Fabia vormt al jaren een basis voor het succes van Skoda’s compacte modellijn. Net als op de Fabia hatchback, worden op de Fabia Combi en Roomster een aantal technologische verbeteringen doorgevoerd, waaronder de invoering van moderne motoren. Het uitgebreide en schone motorenpallet vormt de basis van alle aanpassingen. In Nederland zijn vier benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar, variërend van 60 tot 105 pk. Alle motoren voldoen aan de EU5-norm en hebben een laag brandstofverbruik met gunstige CO2-waarden.

TSI
Het uitgangspunt van Skoda was om de motoren krachtiger te maken, maar tegelijkertijd het milieu niet uit het oog te verliezen. De 1,2-liter viercilinder TSI-motor is leverbaar in twee varianten, namelijk met 85 en 105 pk. De 85 pk-versie heeft standaard een handgeschakelde vijfbak. De 105 pk-versie kan naast de handbak ook worden geleverd met een zeventraps DSG transmissie. De 105 pk sterke 1.2 TSI verbruikt, in combinatie met een DSG-bak, 5,3 l/100 km.


Diesel
De kracht van de 1,2- en 1,6-liter dieselmotoren is respectievelijk 75 en 105 pk. Uiteraard zijn beide motorvarianten voorzien van een roetfilter. Een zeer belangrijke wijziging is het gebruik van common-rail-injectie, waardoor de motor gelijkmatiger loopt en de CO2-uitstoot van het complete dieselgamma bovendien onder 110 g/km blijft.


image/jpeg


  

| Disclaimer