Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Citro?n breidt DS-reeks uit met DS4


 

31-08-2010 - Citroën brengt in de eerste helft van 2011 de nieuwe DS4 op de markt. Deze op de nieuwe C4 gebaseerde auto onderscheidt zich net zoals de kleinere DS3 door de hoge mate van personalisering.

Voordat de DS4 volgend jaar op de markt verschijnt, is hij voor het eerst te zien op de autosalon van Parijs begin oktober. Dat de nieuweling op de C4 is gebaseerd, is duidelijk te zien. Maar er zijn toch genoeg stylingelementen aan zowel de binnen- als de buitenkant die de DS4 het luxe en eigenzinnige broertje van de hatchback maken. Zo zorgen de verzonken achterportiergrepen en de lage daklijn er voor dat de auto meer op een driedeurs dan een vijfdeurs lijkt. De donker getinte ramen met chromen omlijsting geven de DS4 een chic voorkomen. Verder prijkt er op de achterkant een DS-logo en bieden de forse wielkasten plaats aan velgen tot maximaal 19 inch.

Luxueus interieur
Ook vanbinnen druipt de luxe er vanaf. De koper heeft de keuze uit vijf ledercombinaties en in de meest luxueuze versies zijn dashboard, deurpanelen en voorstoelen bekleed met leder in zogenaamde ‘Bracelet’-stijl. Het stikwerk doet hierbij denken aan dat bij een horlogebandje. De ventilatieroosters, het instrumentenpaneel, de pook en middenconsole kunnen met chroom worden afgewerkt. Meer luxe is er in de vorm van een audio-installatie met 3D sound, masserende voorstoelen met elektrisch verstelbare lendensteunen in de rugleuningen, persoonlijke voorkeuren voor akoestische signalen (vier polyphonische klanken: Classic, Crystal Symphony, Jungle Fantasy en Urban Rythmik), drie voorkeursstanden van de airconditioning en een reeks kleuren voor de verlichting van het instrumentenpaneel, variërend van wit naar blauw.

Sportief
Naast een overdaad aan luxe en comfort, heeft de DS4 volgens Citroën ook een sportief karakter. Zo is het onderstel ontwikkeld met het oog op optimale wegligging en wendbaarheid. Afhankelijk van uitrustingsniveau is de DS4 voorzien van grote (340 mm), geventileerde schijven en met standaard remassistentie in de vorm van elektronische remkrachtverdeling en noodstopassistent. Ook ABS en ESP zorgen ervoor dat de auto in de meest extreme situaties altijd onder controle gehouden kan worden. Op motorisch gebied is er de keuze uit twee diesels en drie benzinemotoren. De zelfontbranders zijn er in de vorm van de 1.6 HDiF met 110 pk (e-HDI) en de 2.0 HDiF met 160 pk. De benzinegestookte krachtbronnen meten alle 1,6-liter aan inhoud, maar hebben totaal verschillende karakters. De 1.6 VTI met 120 pk is de soepele variant, de 1.6 THP met 155 pk de krachtige en het topmodel vormt dezelfde motor maar dan met 200 pk. Alle motoren kunnen worden geleverd met zesversnellingsbakken die handmatig of elektronisch (EGS) worden bediend.


 

 

 

 

 


  

| Disclaimer