Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe dieselmotoren en Powershift-automaat voor de Ford Kuga


 

14-05-2010 - De Ford Kuga is vanaf heden verkrijgbaar met een 140 en 163 pk sterke 2.0 TDCi-dieselmotor en liefhebbers van een automatische transmissie kunnen bovendien op de 163 pk sterke TDCi-versie met AWD kiezen voor de geavanceerde PowerShift-automaat met dubbele koppeling.

De Ford Kuga is nu verkrijgbaar met een nieuwe 163 pk sterke 2.0 TDCi-motor, die volledig opnieuw is ontworpen voor snellere reacties bij lage toeren, meer vermogen en comfort in combinatie met een aanzienlijk lager brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Meer dan vijftig procent van alle onderdelen van deze dieselmotor zijn opnieuw ontworpen. De belangrijkste verschillen met de vorige, 136 pk sterke 2.0 TDCi zijn het twintig procent hogere piekvermogen, de topsnelheid is met 15 km/h toegenomen tot 195 km/h en de sprint van 0-100 km/h doet hij eveneens een fractie sneller. Maar in het dagelijks verkeer is de betere spreiding van het koppel (340 Nm) en de snellere reactie onder 2.000 toeren veel belangrijker. De extra trekkracht komt vooral tot uiting bij het accelereren van 50 tot 100 km/h in de vierde versnelling. De opgefriste Kuga is ook leverbaar met een 140 pk sterke 2.0 TDCi, die dezelfde voordelen biedt als de grotere 163 pk-versie. vlotte reacties bij weinig toeren, lage verbruik- en uitstootwaarden en veel comfort. De 140 pk-motor komt in de plaats van de 136 pk Duratorq TDCi-dieselmotor die voorheen de diverse Kuga-modellen aandreef. Voor Kuga-rijders die geen behoefte hebben aan AWD (vierwielaandrijving), kan de 140 pk TDCi-motor ook worden geleverd met FWD (voorwielaandrijving). Het FWD-model met de 140 pk-motor heeft een indrukwekkend laag brandstofverbruik en een CO2-uitstoot van slechts 156 gram CO2 per kilometer. De Kuga met de 163 pk TDCi verbruikt gemiddeld zo’n 6,0 l/100 km, dat is ondanks het toegenomen vermogen 6% zuiniger. De CO2-uitstoot is gereduceerd tot 159 g/km (voorheen 169 g/km), zodat de nieuwe motor ook aan de meest recente EuroV-norm voor uitstoot voldoet.


Powershift
De Kuga is de eerste auto in deze klasse die kan worden geleverd met een automatische transmissie met dubbele koppeling. De CO2-uitstoot van de AWD-modellen met de 163 TDCi en Powershift-automaat is met 179 g/km toonaangevend in deze klasse. De nieuwe aandrijfcombinaties zijn zorgvuldig afgestemd op het AWD-systeem, dat garant staat voor perfect rijgedrag en tractie onder alle omstandigheden. Onder normale rijomstandigheden bespaart de Kuga brandstof door bijna al het vermogen op de voorwielen over te brengen, terwijl het AWD-systeem bij gladheid het motorkoppel actief over alle wielen verdeelt voor maximale grip. De Ford PowerShift is een hypermoderne transmissie met dubbele koppeling die zuinigheid, optimale overbrengingsverhoudingen en rijplezier weet te combineren met de souplesse en het gemak van een conventionele automaat. En doordat de transmissie zo zuinig is, scoren beide Kuga’s met TDCi PowerShift qua brandstofverbruik en CO2-uitstoot beter dan alle andere automaten in deze klasse.

 

Prijzen
De Ford Kuga is in Nederland leverbaar als Trend en Titanium en vanaf heden met drie verschillende motoren: een 200 pk sterke 2.5T benzinemotor en de twee nieuwe TDCi-motoren. Alle Kuga’s zijn voorzien van het intelligente All Wheel Drive, met uitzondering van de 140 pk sterke, voorwiel aangedreven Kuga 2.0 TDCi Trend. Deze versie heeft een vanafprijs van € 34.164,-. De 163 pk sterke Kuga 2.0 TDCi Titanium is er vanaf € 41.944,-.


 


  

| Disclaimer