Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Dus toch: nieuwe Kia Optima komt naar Europa


image/jpeg

 

02-04-2010 - Dat Kia blaakt van het zelfvertrouwen blijkt wel uit de nieuwe designtaal. Ziet er gewoon goed uit. Zo ook de nieuwe Optima.

 

Kia krijgt steeds meer een eigen gezicht, iets wat essentieel is om op Europese bodem te overleven. De voorzijde van de Optima is voorzien van een forse grille en kloeke koplampen. Het coupéachtige profiel wordt versterkt door de chromen, vloeiende boog die de A- en C-stijl met elkaar verenigt. Een fraai designelement dat de auto visueel nog verder verlaagt en zijn proporties verder ‘aandikt’. De opbollende wielkasten en de steil aflopende achterruit verlenen de Optima bovendien een gracieuze en gespierde uitstraling.

 

Nieuw platform

De nieuwe Kia Optima is gebouwd op een compleet nieuw platform. De lage, slanke en krachtige uitstraling van de Optima wordt versterkt door de lengte van 4.845 mm, de breedte van 1.830 mm en de lange wielbasis van 2.795 mm. Voor betere aerodynamische prestaties, een lagere luchtweerstand en een efficiënter brandstofverbruik ligt de Optima dicht op het asfalt. De Optima is voorzien van een monocoque met subframes die de volledig onafhankelijke voor- en achterwielophanging ondersteunen.

 

Cockpit

De nieuwe Optima steekt ergonomisch prima in elkaar. Het instrumentarium staat als een soort cockpit naar de bestuurder gericht en het ontwerp van de klokken en bedieningselementen ogen sportief. De schakelpaddles achter het stuurwiel zijn standaard in combinatie met de automatische versnellingsbak.

 

Nieuwe, krachtige motoren

In West Europa wordt de voorwielaangedreven Optima leverbaar met een keuze uit een 2,0-liter CVVT benzinemotor en een 1,7-liter VGT turbodiesel. Zowel de handgeschakelde als automatische versnellingsbak beschikt over zes verzetten.

 

image/jpeg


  

| Disclaimer