Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe Nissan Micra slaat nieuwe wegen in


image/jpeg

Minimaal 15.190, dat bedrag heeft u nodig om de nieuwe Nissan Micra mee naar huis te kunnen nemen. Voor dat geld heb je een interessante auto, die de vergelijking met moderne Europese concurrenten makkelijk kan doorstaan. Voor dat geld levert Nissan een 73 pk leverende atmosferische driecilinder. Hij is er zelfs ook als diesel. Deze dCi 90 begint bij 19.390 euro. De auto wordt in dezelfde fabriek gebouwd als de nieuwe Renault Clio. De meest complete Micra kost 20.590 euro voor de turbobenzine en 22.590 voor de turbodiesel.

De nieuwe oogt Micra lekker scherp en agressief. Daarmee is hij totaal anders dan zijn voorganger die er dan veel behoudender uit ziet. Van dat imago wilde Nissan maar al te graag af. Daarom gooit Nissan het met de Micra over een compleet andere boeg. Qua formaat (o.m. 8 cm breder en 17 cm langer), design (o.m. de Vmotion-grille, spoiler achter), personalisatiemogelijkheden (125 kleurencombinaties mogelijk), gadgets (Apple Car Play, Bose Premium 360 speakers) en veiligheid (intelligente rijsystemen als de Around View Monitor en Lane Intervention).

image/jpeg

Motoren: pit!
Zelfs het motorengamma is op de schop gegaan. De opties: een 0,9 liter turbobenzinemotor met 66 kW (90 pk), een 1,0 liter benzinemotor met 54 kW (73 pk) en een 1,5 liter turbodieselmotor met 66 kW (90 pk). Welke motor je ook kiest... opeens is de Micra een funcar die niet misstaat op je Facebook, Instagram en Snapchat. Zijn lijnen zien er lekker uit en door het flexibele programma en hij naar ieders wens samen te stellen. Interessant om eens naar te luisteren bij de dealer, is het optionele Bose-systeem. Door de speakers aan beide kanten van zijn hoofdsteun krijgt de bestuurder het gevoel omringd te zijn door het geluid. En dat met in totaal maar zes speakers. Wie plaatsneemt in de nieuwe Micra, ervaart meer ruimte. Dankzij een imposante groeispurt (8 cm breder, 17 cm langer) kun je met de Micra zonder zorgen een weekendje weg. Koffers achterin? Met zijn 300 liter bagageruimte stelt hij je zelden teleur.
De rijkwaliteit is erop vooruitgegaan mede dankzij een bredere voetafdruk en grotere wielen. Het zitmeubilair is vanaf basisuitvoering al aangenaam vertoeven. Je kan hem voldoende naar je postuur manipuleren en langere ritjes zijn steeds comfortabel. Doordat de zithoogte vijf centimeter is gestegen is het overzicht op de weg er ook beter op geworden. Ook binnenin is er een stevig kwaliteitsverschil tegenover vorige generatie. Op de topuitvoering, Tekna, kan je bijvoorbeeld heel degelijk lederen zitmeubilair krijgen en ook het dashboard en de deurpanelen kan je voorzien van fraaie materialen. Zoals gewoonlijk kan je kiezen uit verschillende uitvoeringen bij Nissan genaamd Visia, Visea+, Acenta , N-Connecta en Tekna. In stijgende lijn qua uitrusting en qua prijs. Zo zit er in het Connecta pack een 7-inch navigatiesysteem, keyless entry, parkeersensoren, 17-inch wielen, het Bose Personal audiosysteem en een compleet pakket met rijhulpsystemen zoals bijvoorbeeld een systeem als Lane Assist.

Hij stuurt licht en reageert kwiek op een zakkende rechtervoet. Toch fijne eigenschappen voor zo’n compacte stadsauto. Nissan heeft in ieder geval hoge verwachtingen van de Micra. Ze mikken in Nederland op een marktaandeel van 3,5 procent in het B-segment, wat neerkomt op vierduizend Micra’s per jaar. Of dat gaat lukken, kunt u zelf zien en ervaren bij de dealer.
 image/jpeg


  

| Disclaimer