Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Dit is de nieuwe Porsche 911


 

24-08-2011 - Tijdens de komende IAA in Frankfurt (15 - 25 september) zal de nieuwe Porsche 911 Carrera aan het grote publiek worden voorgesteld. Het design mag dan nauwelijks zijn veranderd, maar verder is hij toch echt flink verbeterd. Vanaf 3 december staat hij bij de dealer en wie al overtuigd is, kan hem nu bestellen voor een prijs vanaf 112.911 euro.

 

Er wordt wel eens gezegd dat de designers van Porsche lui zijn. Als je de laatste drie generaties Porsche 911 Carrera naast elkaar zet, dan zijn de verschillen ook minimaal. Maar Porsche houdt steevast aan de 911-ontwerptraditie en geef ze eens ongelijk. Die is nu eenmaal succesvol. Het design wordt keer op keer geperfectioneerd, zonder rigoureuze wijzigingen door te voeren en dat is nu dus ook bij de nieuwe 911 Carrera het geval. De wielbasis werd met honderd millimeter verlengd, hij heeft een lagere carrosserie dan voorheen en de wielkasten zijn nu geschikt voor wielen tot twintig inch. Aan de voorzijde vallen de kenmerkende, brede wielkasten op. Ze benadrukken de grotere spoorbreedte vóór, waardoor de 911 nog steviger op het asfalt lijkt te staan. De nieuw ontworpen buitenspiegels zijn gemonteerd op de bovenrand van de deur en niet zoals voorheen in de ‘spiegeldriehoek’. Dit levert niet alleen aerodynamisch voordeel op, maar benadrukt tevens het nieuwe ontwerp en de breedte van het model.

Het nieuwe interieur is geïnspireerd op dat van de Porsche Carrera GT. Dankzij de hoog oplopende middenconsole met de dicht bij het stuur gemonteerde versnellingspook voelt de bestuurder zich in de cockpit nog meer één geheel met de auto. Daarbij zijn klassieke Porsche-kenmerken behouden, zoals het instrumentarium met vijf ronde tellers, een centraal geplaatste toerenteller en het links van het stuur geplaatste contactslot.

 


Hoewel de meeste kopers zich niet druk maken om een liter brandstof meer of minder, mag toch worden genoemd dat het brandstofverbruik van alle typen ruim onder de 10,0 l/100 km blijft steken. De nieuwe 911 Carrera is met zijn verbruik van gemiddeld 8,2 l/100 km zelfs de eerste Porsche 911 die onder de CO2-grens van 200 g/km duikt (194 g/km). Dit is mede te danken aan een start/stop-systeem, een nieuw ontwikkelde elektromechanische stuurbekrachtiging, een thermisch managementsysteem en ‘s werelds eerste handgeschakelde versnellingsbak met zeven versnellingen.

Achterin de 911 Carrera ligt een 3,4-liter boxermotor met een vermogen van 350 pk. In combinatie met een PDK-transmissie met dubbele koppeling sprint hij in slechts 4,6 seconden van 0-100 km/h. De Carrera S wordt aangedreven door een 3,8-liter boxermotor met 400 pk en sprint een fractie sneller naar de honderd.

De langere wielbasis, de grotere spoorbreedte voor, de nieuw ontwikkelde achteras en de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging staan garant voor een nóg betere wegligging. Wie kiest voor het Porsche Dynamic Chassis Control gaat nog een stap verder. Dit systeem is voor het eerst leverbaar op de 911 Carrera S en zorgt ervoor dat de carrosserie in bochten minder overhelt, waardoor de banden altijd in optimale positie op het wegdek staan voor maximale grip. Hierdoor kan de Carrera S hogere bochtsnelheden aan, wat vervolgens resulteert in snellere rondetijden op het circuit.

De prijzen voor de nieuwe Porsche 911 beginnen bij 112.911 euro inclusief BTW en BPM voor de handgeschakelde Carrera 2. Meer informatie is te vinden op www.porsche.com/911.


 

 


  

| Disclaimer