Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Terugblik Gen?ve: Renault M?gane CC


image/jpeg

 

13-03-2010 - Bij Renault kunnen ze niet wachten op de zomer. Op de beurs van Genève bracht het Franse merk namelijk twee cabriolets als wereldprimeur. Naast de Renault Wind, zorgde met name de nieuwe Mégane CC voor veel bekijks.

 

Renault heeft van de nieuwe Mégane CC wederom een elegante cabriolet weten te fabriceren. Op de eerste plaats valt op dat het elektrisch inklapbare dak volledig van glas is. Met het dak gesloten, biedt de nieuwe Mégane CC dus dezelfde hoeveelheid lichtinval als met het dak geopend. Binnen 21 seconden transformeert de CC van gestalte en een – eveneens glazen – windvanger garandeert een comfortabele, geruisloze rit voor alle passagiers. De donkerrode achterlichten geven tevens een mooi lichteffect, net als de led-randverlichting en de led-remlichten.


Volop comfort
Ook in het interieur wordt het elegante design van het koetswerk doorgezet in de kwaliteit van de materialen en de keuze van de kleurencombinaties. Het dashboard is overgenomen van de hatchback-variant. De stoelen met verstevigde lendesteun en de portierpanelen zijn daarbij speciaal voor de CC ontworpen. De achterpassagiers kunnen eveneens volop genieten, doordat er achter hun hoofdsteunen standaard een windstop is geplaatst, wat uniek is in dit segment. Mede dankzij dit systeem kunnen vier inzittenden comfortabel meerijden tot zo’n 90 km/h. Bovendien is de instap vergemakkelijkt, doordat de voorruit tien centimeter meer naar voren is geplaatst in vergelijking met de vorige Mégane Coupé-Cabriolet.


Vier motoren
Voor de aandrijving heeft Renault een aantal inmiddels bekende motoren gereserveerd, zoals de TCe 130, een 110 pk sterke 1,6-litermotor en een 2,0-literblok die 140 pk levert. Op dieselgebied is er vooralsnog alleen keus uit een 110 pk sterke dCi-motor. Alle motoren worden standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, terwijl de 140 pk sterke benzinemotor kan worden besteld met een automaat en de dCi 110 zelfs met een nieuwe zestraps automaat met dubbele koppeling. Renault benadrukt dat de Mégane CC hetzelfde stuurgedrag vertoont als de Mégane Hatchback en Coupé. Dat is onder meer te danken aan de torsiestijfheid van de carrosserie die met maar liefst 80% is verhoogd. Qua timing ziet het er voor de nieuwe Renault Mégane CC goed uit, aangezien de marktintroductie in juni al van start gaat.

image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg


  

| Disclaimer