Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuwe Polo GTI klaar voor de start


image/jpeg

 

19-02-2010 - Volkswagen heeft voor de autosalon van Genève een pittige wereldpremière voor ons in petto, namelijk de nieuwe Polo GTI. Met een 180 pk sterke 1.4 TSI in combinatie met een zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling zit het met de prestaties van deze kleine GTI wel goed.

 

De nieuwe Volkswagen Polo GTI beschikt over alle herkenbare GTI-details, die we ook op de Golf GTI terugvinden. Zo is hij herkenbaar aan de rode omranding van de grille, hij heeft een specifieke voor- en achterbumper, sideskirts en een achterspoiler. Daarnaast beschikt hij over een dubbele uitlaat, rode remklauwen en een speciale dakantenne voor radio, navigatie en telefoon. Een glazen panoramaschuifdak, bi-xenonverlichting en led-dagrijverlichting zijn optioneel beschikbaar. Ook het interieur ademt de typische GTI-sfeer. Dat begint met de sportstoelen die zijn bekleed met het traditionele ruitmotief, het van onderen afgeplatte sportstuur en de overwegend zwarte afwerking. Ook typisch GTI zijn de rode stiknaden op het stuur, de handrem en de versnellingspook.

De Polo GTI is leverbaar in drie- en vijfdeurs uitvoering. Tot de standaarduitvoering behoren onder andere elektrisch bedienbare ramen, aluminium pedalen, elektrische verstelbare en verwarmde buitenspiegels, airconditioning, centrale vergrendeling met afstandsbediening en schakelpaddels aan het stuur.

De nieuwe Polo GTI wordt aangedreven door een 1,4-liter TSI, gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling. Deze kleine viercilinder levert een vermogen van 180 pk en een koppel van 250 Nm. In combinatie met het lage gewicht (1.184 kg) leidt dit tot een topsnelheid van 229 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 6,9 seconden. De relatief lichte Polo GTI is daarmee niet alleen goed voor hoge prestaties, maar ook voor een gunstig brandstofverbruik van 6,0 l/100 km (CO2 139 g/km). Het weggedrag is uiteraard lekker sportief. De Polo GTI is standaard uitgevoerd met een sportonderstel inclusief ESP en het elektronische sperdifferentieel XDS. Daarbij staat hij ten opzichte van de andere Polo-uitvoeringen 15 mm lager. Verder staat hij op 17-inch velgen, vergelijkbaar met die van de Golf GTI.

De Polo GTI wordt in juni op de markt verwacht. De prijzen zijn nog niet bekend.


image/jpeg

 

image/jpeg


  

| Disclaimer