Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Onthuld - Opel Astra


 image/jpeg

 

De nieuwe weg die Opel met de Insignia is ingeslagen, blijkt een groot succes. Nu Opel ook zijn compacte middenklasser op de succesfactoren van de Insignia laat voortborduren, lijkt er wederom een potentiële prijzenwinnaar te worden geïntroduceerd. De nieuwe Opel Astra beleeft op 17 september aanstaande zijn première op de IAA in Frankfurt.

 

De Opel Astra is in Nederland al jaren een van de best verkochte modellen. De ideale mix van prijs, kwaliteit en comfort is generatie na generatie een succesfactor gebleken. Nu de huidige Astra alweer sinds 2004 op de markt is en de voornaamste concurrenten, zoals de Peugeot 308, de Volkswagen Golf VI en de Ford Focus hun model recentelijk hebben vernieuwd of vervangen, is de timing van de nieuwe Astra prima uitgekiend.

 

Astra versus Insignia

Al gauw wordt duidelijk dat de nieuwe Astra profiteert van het succes van de Insignia, want zoals de ‘Auto van het Jaar 2009’ vele comfort- en veiligheidsfeatures in de middenklasse introduceerde, herhaalt de nieuwe Astra hetzelfde in de compacte klasse. Uitzonderlijke technologieën, zoals het volledig nieuwe mechatronische chassis, een geavanceerd verlichtingssysteem, een camera die verkeersborden herkent en stoeltechnologieën met een bijzonder goede ergonomie worden beschikbaar. Dat de Opel Insignia een voorbode is van de designfilosofie van Opel, wordt duidelijk als we de eerste officiële foto’s van de nieuwe Astra bekijken. Het fraaie ontwerp van de nieuwe Astra laat zich kenmerken door een combinatie van elegantie en sportiviteit. Maar niet alleen het exterieur, ook het interieur vertoont veel gelijkenissen met dat van de Isnignia, zoals het hoogwaardige afwerkingsniveau. Opvallend aan de nieuwe Astra is dat hij behoorlijk ruimer is dan zijn voorganger. Met zijn lengte van 4,42 meter en een 71 millimeter langere wielbasis biedt de nieuwe Astra zowel voor- als achterin meer ruimte en comfort voor de inzittenden.

 

Motoren

Het motorengamma bestaat uit acht krachtbronnen, waarvan vier benzine- en vier dieselmotoren. De CDTI-dieselmotoren met een cilinderinhoud van 1,3- tot 2,0-liter leveren vermogens van 95 tot 160 pk en zijn allemaal uitgerust met een roetfilter. Uiteraard zal het gamma ook een ecoFLEX-versie met uitzonderlijk lage verbruiks- en CO2-waarden omvatten. De vier benzinemotoren met een inhoud van 1,4- of 1,6-liter zijn tussen 100 en 180 pk sterk. Een nieuwe 140 pk sterke 1,4-liter turbo zal overigens de huidige 1,8-liter benzinemotor vervangen. Alle motoren – op de minst krachtige versies na – zitten gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en er debuteert een nieuwe compacte versnellingsbak met een ‘Active Select’-functie. De nieuwe Astra profiteert van het beste dat Opel te bieden heeft en zal in september aan het publiek worden getoond. Over prijzen is vooralsnog niets bekend.

 

image/jpeg


  

| Disclaimer