Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Dit is de snelste Opel Astra ooit


 

04-11-2011 - Opel mengt zich nadrukkelijk in het segment van de ‘hothatch’. Het koetswerk en onderstel van de onlangs gepresenteerde Astra GTC vormen een perfecte basis voor een supersportieve versie en door een 280 pk sterke turbomotor in het vooronder te plaatsen, lanceert Opel de snelste Astra ooit: de GTC OPC!

De nieuwe Opel Astra GTC OPC, die rond de zomer van 2012 op de markt verschijnt, is volledig ontworpen om het vermogen op compromisloze wijze op de weg over te brengen. Opel besteedde veel aandacht aan een onberispelijk weggedrag en het model werd op de beruchte Nürburgring uitvoerig getest. De zogenoemde HiPerStrut-voorwielophanging en het volledig adaptieve FlexRide-chassiscontrolesysteem zijn belangrijke eigenschappen die de Astra GTC OPC huiveringwekkende rondetijden bezorgen. Het FlexRide-chassis stelt de bestuurder in staat om de schokdempers en de mate van respons van het stuurwiel en gaspedaal aan te scherpen. Daarnaast werd ook nog eens een sperdifferentieel op de vooras gemonteerd en het remsysteem is van het gerenommeerde merk Brembo.

Het hart van de Astra GTC OPC wordt gevormd door een 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 280 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, waarmee de GTC OPC een topsnelheid van 250 km/h bereikt.

Het koetswerk van de standaard Astra GTC heeft van zichzelf al een behoorlijk sportieve uitstraling, maar bij de OPC-versie is die uiteraard flink aangescherpt. Met speciaal ontworpen voor- en achterbumpers, zijskirts, een aerodynamische dakspoiler en twee uitlaatpijpen in een trapeziumvorm is het sportieve topmodel lekker onderscheidend. Binnenin evenzo. Zo zijn de stoelen vervangen door opvallende kuipstoelen en sturen gaat via een afgevlakt OPC-sportstuur.

 

 

 

 



  

| Disclaimer