Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

AutoRAI 2011 - Alles valt op z?n plaats voor Opel


 

08-04-2011 - De AutoRAI staat voor Opel volledig in het teken van ‘het nieuwe gezicht’. In alle segmenten biedt het merk onderscheidende modellen met een eigen gezicht en een lage CO2-uitstoot. Ook is er een hoofdrol weggelegd voor de productieversie van de Opel Ampera en vormt de AutoRAI het startsein van een grootschalig CO2-offensief.

 

De stand van Opel is overspoeld met CO2-vriendelijke modellen, want vanaf heden is van élk volumemodel een ecoFLEX-variant te bestellen die in aanmerking komt voor een lage bijtelling. Dus ook van de Meriva en Insignia. Ultrazuinige CDTI dieselmotoren, af-fabriek LPG-installaties en start/stop-technologie die op 34 modelvarianten wordt toegepast, zijn enkele maatregelen die voor dit opmerkelijke resultaat verantwoordelijk zijn. Op de AutoRAI is tevens een hoofdrol weggelegd voor de productieversie van de elektrische Opel Ampera. Dankzij een range-extender heeft hij een actieradius van meer dan vijfhonderd kilometer en eind dit jaar staat het BPM- en wegenbelastingvrije model bij de dealers voor een prijs van 42.900 euro. Bezoekers kunnen bovendien proefrijden op het buitenterrein van de AutoRAI. 

Snoepje
Bezoekers staan op de Opel-stand niet alleen oog in oog met ‘het nieuwe Opel’; ze kunnen het ook voelen, horen, proeven en zelfs ruiken! Ruiken aan het nieuwe Opel? Jazeker. Opel verspreidt op zijn stand de frisse buitengeur van liguster gecombineerd met ‘oudhout’. Ook de smaakpapillen worden geprikkeld en wel op elektrificerende wijze. Vanwege het debuut van de Ampera deelt Opel een bijzonder snoepje uit, dat knettert op de tong.

Toekomst
Verder laat Opel met de Astra GTC Paris een glimp van haar sportieve toekomst zien. Deze fraai gelijnde conceptauto is een voorbode van wat we in de nabije toekomst van de definitieve Astra GTC kunnen verwachten. Het onderstel van de GTC Paris is van een speciaal ontwerp met een extra grote spoorbreedte voor optimale prestaties en onder de motorkap ligt een 2.0 viercilinder turbomotor met een vermogen van 290 pk. Ook de Opel Flextreme GT/E gunt bezoekers van de AutoRAI een blik in de toekomst. De bijna vijf meter lange conceptauto is voorzien van een elektromotor met een range-extender, hij heeft een Cw-waarde van slechts 0,22 en een topsnelheid van meer dan 200 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt circa 1,6 l/100 km met een CO2-uitstoot van minder dan 40 g/km.

 

 


  

 


| Disclaimer