Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Honda maakt prijs nieuwe CR-Z bekend


image/jpeg

 

24-03-2010 - Honda heeft de prijs van de eerste hybride-aangedreven sportcoupé bekendgemaakt. De Honda CR-Z staat medio juni voor een bedrag vanaf € 24.990,- in de showroom.

De nieuwe Honda CR-Z is een model dat in meerdere opzichten afwijkt van alle bestaande hybride-auto’s. Op de eerste plaats heeft Honda het concept van de oude bekende CRX als basis genomen. Dat komt vooral tot uiting in de vormgeving van het koetswerk en de beperkte ruimte achterin. Bovendien is de CR-Z ‘s werelds eerste hybride-auto met een handgeschakelde zesbak.

Honda levert de CR-Z in drie uitrustingniveaus. De prijslijst begint bij € 24.990,- voor de CR-Z 1.5 S. Deze basisuitvoering beschikt standaard over onder meer climate control, led-dagrijverlichting, een radio/cd/mp3-speler, Hill Assist, parkeersensoren achter en ESP. Voor een uitgebreidere versie is er tevens een CR-Z 1.5 Sport, die voor een bedrag van € 26.390,- te boek staat. Deze Sport-uitvoering is extra voorzien van bijvoorbeeld privacy glass, 16-inch lichtmetalen velgen, aluminium pedalen en twee extra speakers. De topper uit de lijst is de CR-Z GT. Bovenop de standaarduitrusting van de Sport beschikt de GT over zaken als xenon-verlichting, 17-inch lichtmetalen velgen, een regensensor en een alarmsysteem. De prijs voor de GT-uitvoering bedraagt € 28.690,-. Verder behoren een geïntegreerd navigatiesysteem, een panoramadak en lederen bekleding tot de opties.

Voor de aandrijving zorgt een 1,5-liter viercilinder benzinemotor die assistentie krijgt van een 14 pk/78 Nm sterke elektromotor. Gekoppeld aan Honda’s hybridetechnologie IMA (Integrated Motor Assist) kan de CR-Z in totaal 124 pk en 174 Nm koppel leveren. Opvallend is zijn lage CO2-uitstoot. Deze bedraagt slechts 117 gram per kilometer. Het brandstofverbruik blijft beperkt tot 5,0 l/100 km. De Honda CR-Z wordt dan ook beloond met een A-label en de zakelijke rijder betaalt 20% bijtelling. Verder is er keus uit drie verschillende rijmodi met elk hun eigen motorkarakteristiek. Naar gelang voorkeur en rijomstandigheden wijzigt de bestuurder met een druk op de knop niet alleen de respons van het stuur en het gaspedaal, maar ook de dynamische prestaties van het hybridesysteem.

Honda zet een grote stap met de marktintroductie van de eerste betaalbare hybridesportauto ter wereld. Wie een hybridemodel wil rijden, heeft nu dus ook de keus uit een auto die wél een sportief rijgedrag en een handgeschakelde versnellingsbak biedt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Honda Insight, de Honda Civic Hybrid en de Toyota Prius.

image/jpeg


  

| Disclaimer