Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Vernieuwde Volkswagen Transporter verkrijgbaar vanaf ? 17.300,-


image/jpeg

 

De prijzen van de vernieuwde Volkswagen Transporter zijn bekend. De bestelwagen, die ook in Nederland een enorme populariteit geniet, heeft een vanafprijs gekregen van € 17.300,- exclusief BTW/BPM inclusief roetfiltersubsidie. Dit betreft de handgeschakelde 84 pk sterke 2.0 TDI Baseline-uitvoering, die standaard over een roetfilter beschikt en de laagste CO2-uitstoot in het segment produceert.

 

De Transporter trekt vooral de aandacht met zijn volledig vernieuwde voorzijde. Die is nu veel meer in lijn met het nieuwe design van het merk, waardoor de bedrijfswagen nog herkenbaarder is als Volkswagen. Aan de achterzijde van de Transporter springen met name de nieuwe bumper en nieuwe achterlichten in het oog. Ook het dashboard is nieuw ontworpen en heeft veel weg van een Volkswagen-personenauto. Net als zijn voorganger wordt de vernieuwde Transporter in Nederland geleverd in diverse varianten. De meest verkochte versie is de bedrijfswagenuitvoering, de Transporter. Daarnaast zijn er de personenvervoerder Multivan en de kampeeruitvoering California.

Op alle fronten beter
De nieuwe Volkswagen Transporter is op vele fronten verbeterd. Standaard zijn nu ESP met aanhangwagenherkenning en hillhold. Door de nieuwe motoren vallen de totale exploitatiekosten lager uit. Ten opzichte van het vorige model is namelijk een brandstofbesparing mogelijk tot wel 20%. Ook zijn de kosten voor reparatie en onderhoud aanzienlijk teruggebracht; zo bedraagt het onderhoudsinterval niet langer 30.000 km, maar 40.000 km en zijn diverse onderhoudswerkzaamheden sneller uit te voeren. De kilometerkostprijs van de vernieuwde Volkswagen Transporter is gemiddeld gedaald met 2% ten opzichte van zijn toch al efficiënte voorganger.

Motoren
Op technisch gebied heeft de nieuwe Volkswagen Transporter de nodige wijzigingen ondergaan. Het motorengamma telt dieselmotoren met vernieuwde common-rail-injectie. Deze zijn stiller, verbruiken beduidend minder brandstof en de uitstoot van schadelijke stoffen en CO2 is eveneens flink gereduceerd. Alle dieselmotoren met common-rail-injectie voldoen aan de strenge EuroV-emissienorm. Het verbruik van de nieuwe 2,0-liter TDI met 180 pk is maar liefst 1.5 l/100 km gunstiger dan zijn vergelijkbare voorganger. De CO2-uitstoot van deze krachtbron is met 33 g/km gedaald. Naast de dieselmotoren is er een 115 pk sterke 2,0-liter benzinevariant. Deze Transporter is overigens ook als aardgasvariant te bestellen.


image/jpeg


  

| Disclaimer