Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Mitsubishi Outlander klaar voor 2010


image/jpeg

 
22-12-2009 - Drie jaar na zijn introductie heeft Mitsubishi de Outlander op diverse punten aangepast. Met een nieuwe neuspartij, een verfijnd interieur en bovendien een lagere instapprijs is de Outlander weer helemaal up to date voor de komende jaren.

 

De Mitsubishi Outlander heeft in Nederland sinds de eerste generatie succesvolle verkoopcijfers weten te noteren. Ook de compleet vernieuwde Outlander, die in 2007 werd geïntroduceerd, kende een positieve ontvangst. Sindsdien werden modellen als de Colt en de Lancer echter stap voor stap voorzien van de zogenoemde ‘jet fighter grille’ en drie jaar na zijn introductie is het dan ook de beurt aan de Outlander. Daarmee wordt niet alleen de familiegelijkenis vergroot, maar het verleent de Outlander tevens een stoerder uiterlijk. Ook de achterbumper en de buitenspiegels werden subtiel bijgeschaafd. De ontwerpers hebben het interieur op een hoger peil gebracht, zowel wat betreft functionaliteit als uitstraling. Zo zijn er bijvoorbeeld hoogwaardige materialen uitgekozen voor het bekleden van onder meer het dashboard en de deurpanelen en hij kent een rijke standaarduitrusting.

 

Nieuwe instapversie

Het D-segment staat bol van de concurrentie en technische vooruitgang. Afhaken ten opzichte van de rest is dodelijk, vandaar dat Mitsubishi ook onderhuids niet heeft stilgezeten. Nieuw in het gamma van de Outlander is de 2,0-liter viercilinder benzinemotor die 147 pk en 199 Nm levert, goed voor een sprint van 0-100 km/h in 10,8 seconden en een topsnelheid van 184 km/h. Deze nieuwe instapversie beschikt uitsluitend over voorwielaandrijving en is standaard voorzien van een handgeschakelde vijfbak. Optioneel is een nieuw ontwikkelde CVT-automaat met zes overbrengingen, die een stuk brandstof- en milieuvriendelijker is, gezien de CO2-uitstoot van 182 g/km en een verbruik van 7,7 l/100 km. Voor de handgeschakelde versie geldt namelijk een waarde van 189 g/km en een verbruik van 8,0 l/100 km. Belangrijker is echter dat de introductie van de Outlander 2.0 2WD Invite heeft gezorgd voor een instapversie die met een prijs vanaf € 26.999,- zelfs € 3.000,- lager ligt dan voorheen.

 

TC-SST

Naast de nieuwe 2.0 2WD staat nog altijd de bekende 2.4 4WD op de prijslijst, die met een vermogen van 170 pk en een koppel van 232 Nm wat sterker voor de dag komt. Van 0-100 km/h doet hij dan ook een fractie sneller, evenals de topsnelheid die bij 190 km/h wordt bereikt. Het gemiddeld verbruik blijft steken op 9,2 l/100 km bij een gemiddelde CO2-uitstoot van 220 g/km. Net als de 2.0 is ook de 2.4 verkrijgbaar met een CVT, waarmee hij gemiddeld zelfs 0,4 l/100 km zuiniger is en 12 gram minder CO2 uitstoot. Voor een diesel is de keus snel gemaakt. Mitsubishi heeft namelijk de 2.0 Di-D van de prijslijst geschrapt, waardoor de 156 pk sterke 2.2 Di-D de enige beschikbare dieselkrachtbron is. Met een koppel van 380 Nm levert hij in ieder geval aansprekende prestaties, alsmede een gunstig verbruik van 7,0 l/100 km. De CO2-uitstoot is 185 g/km. Standaard leidt deze 2.2 Di-D zijn krachten via een handgeschakelde zesbak naar de vier wielen, maar optioneel is de nieuwe Twin-Clutch Sport Shift Transmission (TC-SST). Deze automaat met dubbele koppeling, die overigens ook in de Lancer Evolution wordt geleverd, schakelt bijzonder soepel en efficiënt.

 

Intro Edition

Speciaal voor de introductie is de Outlander er tijdelijk als Intro Edition. Dit model, voorzien van de 2.0 benzinemotor, is uitgerust met zaken als onder meer 16-inch velgen, mistlampen, privacy glass, buitenspiegels met led-knipperlichten en diverse chroomaccenten. Voor een meerprijs van € 500,- is de Intro Edition tevens leverbaar met CVT met schakelflippers aan het stuur. De Outlander 2.0 Intro Edition is er vanaf € 28.999,-.


image/jpeg


  

| Disclaimer