Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

SEAT Exeo weer iets fraaier en zuiniger


 

30-08-2011 - SEAT blijft de Exeo onophoudelijk verbeteren. Met ingang van komend najaar wordt het uiterlijk weer iets verfraaid en doen de TDI-dieselmotoren hun werk nog efficiënter.

 

De combinatie van een gewijzigde voorgrille, nieuw ontworpen bi-xenon koplampen met led-dagrijverlichting en dynamische bochtverlichting (optioneel), led-achterlichten en compleet nieuwe 17- en 18-inch lichtmetalen wielen resulteert in een expressiever uiterlijk. Verder werd het interieur nogmaals opgewaardeerd met nieuwe bekledingsstoffen en het nieuw ontworpen, lederen stuurwiel heeft een meer premium ‘look-and-feel’ gekregen.

Premium gevoel
SEAT benadrukt dat de Exeo zich nadrukkelijk onderscheidt door het premiumgevoel dat hij bij zijn bestuurder opwekt. Nauwkeurig op elkaar aansluitende koetswerkpanelen en interieurelementen, de nieuwste comfort- en informatiesystemen, alsmede het scherpe stuurgedrag zijn daar verantwoordelijk voor. Tegelijkertijd biedt de Exeo ST een bagageruimte van 442 tot 1.354 liter en een brede laadopening, waardoor hij veel gebruiksmogelijkheden met zich meebrengt.

CO2-reductie
Vanuit technische oogpunt lag de nadruk bij de vernieuwde Exeo en Exeo ST vooral op het terugdringen van het brandstofverbruik. Systematische verbeteringen aan de diesels hebben op alle TDI-motoren geleid tot een CO2-afname van zo’n zeven gram per kilometer. De 120 en 143 pk sterke sedanversies met een handgeschakelde versnellingsbak zijn hierdoor onder de CO2-grens van 130 g/km gedoken. Voor bestuurders die meer waarde hechten aan comfort biedt de Multitronic-transmissie met schakelpaddels aan het stuurwiel uitkomst. Deze efficiënte CVT-automaat is optioneel leverbaar voor de 2.0 TSI met 200 pk en de 2.0 TDI met 143 pk. Alle verbeteringen om het brandstofverbruik terug te dringen, gaan niet ten kosten van het dynamische karakter van de Exeo en Exeo ST. Bovendien worden de modellen vanaf de tweede helft van 2012 uitgerust met een start/stop-systeem, waarmee de gemiddelde CO2-uitstoot wederom met een aantal gram wordt verlaagd.

 

 

 

 

 


  

| Disclaimer