Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Volkswagen onthult vernieuwde Phaeton


image/jpeg


24-04-2010 - Volkswagen heeft zijn topmodel flink onder handen genomen. Het genereuze koetswerk van de vernieuwde Phaeton springt in het oog door de nieuwe styling van de voor- en achterzijde, hij biedt een breed scala aan innovatieve technologieën en onder de motorkap vinden we een zes-, acht- of twaalfcilinder met een verbeterde efficiency.

De nieuwe Volkswagen Phaeton is er met een standaard en een verlengde wielbasis. De eerste versie is 5,06 meter lang en de verlengde variant heeft een wielbasis van 5,18 meter. Alle nieuwe modellen vallen op door de gewijzigde grille, die naadloos aansluit bij het huidige Volkswagen design-DNA. In het grote VW-logo zijn de radarsensoren van de adaptieve cruise control geïntegreerd en elke model beschikt voortaan over bi-xenon hoofdverlichting met geïntegreerde bocht- en afslagververlichting. De Phaeton laat zich kenmerken door het veelvuldig gebruik van ledverlichting. Zo worden de knipperlichten, maar ook de mistlampen verzorgd door led’s. Aan de achterzijde zijn de nieuwe, strak vormgegeven lichtunits met fraaie led-technologie het belangrijkste herkenningspunt.

Pure luxe
Volkswagen levert de Phaeton in vier- en in vijfzits-uitvoering. De vierzitter is leverbaar met volledig elektrische verstelling van de individuele zitplaatsen achterin. Alle versies beschikken over een volautomatische airconditioning met vier klimaatzones en zeer uitgebreide verstelmogelijkheden van de stoelen. Optioneel is een nieuwe generatie radio-navigatiesystemen (RNS 810), inclusief een 8-inch touchscreen en een 30Gb harde schijf die beschikt over een Google-functie als aanvulling voor de kaartweergave die overeenkomt met die van Google Maps.


image/jpeg


Zinvolle assistentie
De nieuwe Phaeton beschikt verder over een systeem dat via een camera snelheidsaanduidingen naast en boven de weg herkent. De limiet wordt vervolgens via het touchscreen weergegeven. Ook signaleert dit systeem aanduidingen van een inhaalverbod. Een ander zinvol assistentiesysteem is AAC met Front Assist. Hierbij monitoren radarsensoren de afstand tot voorliggers. Als de afstand te klein wordt, waarschuwt dit systeem de bestuurder in twee fasen. Tegelijkertijd gaat het remsysteem dan in de speciale modus waarbij rekening wordt gehouden met een noodstop, waardoor de remweg wordt verkort. Met geactiveerd AAC remt de Phaeton volautomatisch af tot de vooraf ingestelde afstand tot de voorligger weer is bereikt of, indien nodig, tot stilstand.

V6, V8 of W12
Voor de aandrijving van de Phaeton heeft Volkswagen vier motoren gereserveerd.
De meest gekozen motorisering bij de vorige Phaeton is de V6 TDI en die is er uiteraard weer bij. Deze 240 pk sterke zelfontbrander verbruikt gemiddeld 8,5 l/100 km en produceert een CO2-uitstoot van 224 g/km. Naast de enige diesel die Volkswagen in de Phaeton levert, is er keus uit drie benzinemotoren. De zespitter is een V6 FSI met een vermogen van 280 pk. Voor acht cilinders kom je uit bij de 335 pk sterke V8 FSI en de uitermate krachtige W12 levert een vermogen van 450 pk. De nieuwe Phaeton wordt in september op de Nederlandse markt verwacht. De exacte uitvoeringsspecificaties en de prijzen zijn vooralsnog nog niet bekend.


image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg

 

image/jpeg

  

image/jpeg

 

image/jpeg


  

| Disclaimer