Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Volkswagen introduceert emissievrije Milano Taxi


image/jpeg

 

20-04-2010 - Volkswagen heeft ambitieuze plannen op het gebied van elektrische mobiliteit. Het staat zo goed als vast dat de eerste elektrische Volkswagen in 2013 geïntroduceerd wordt, maar VW’s ingenieurs willen de wereld laten zien dat zij met hun gedachten veel verder zijn. Zo toont Volkswagen met de Milano Taxi een studiemodel dat laat zien hoe een taxi er in de toekomst uit zou kunnen zien.

 

De Milano Taxi is een studiemodel dat door een 85 kW/115 pk sterke elektromotor wordt aangedreven. De elektromotor wordt ‘gevoed’ door een lithium-ion batterijpakket dat in de bodem van de auto is ondergebracht. De batterijcapaciteit is voldoende voor een actieradius van maximaal 300 kilometer. De batterijen zijn via een laadstation of het stopcontact op te laden; de aansluiting daarvoor bevindt zich onder het VW-logo aan de voorzijde van de auto.

Herkenbaar
De Volkswagen Milano Taxi is uitgevoerd in de traditionele taxikleuren van Milaan. Vorm en functie zijn de kernwaarden bij dit studiemodel. Een goed voorbeeld daarvan is de toepassing van een naar voren openende schuifdeur aan de passagierszijde. Deze schuifdeur zorgt voor een zeer ruime in- en uitstap aan de veilige kant van de auto. Tijdens de rit profiteren de inzittenden dankzij het grote glazen panoramadak van veel licht en dus van een prettige sfeer in het opvallend ruime interieur. De beenruimte voor de passagiers achterin bedraagt maar liefst 120 mm (de maat van een luxe limousine) en de hoofdruimte 994 mm. In het ontwerp van de Milano Taxi zijn diverse stijlelementen opgenomen die verwijzen naar de Kever en de Samba Bus uit de jaren ’50. De combinatie van vooruitstrevende vormgeving en verwijzingen naar het verleden zijn belangrijke ingrediënten voor de toekomstige ontwerpstrategie van Volkswagen.

Altijd op de hoogte
De passagiers achterin de Milano Taxi hebben de beschikking over een 8-inch touchscreen waarop de ritprijs wordt weergegeven. Op het display worden ook navigatiegegevens, zoals de verwachte aankomsttijd en ‘points of interest’ getoond. Het eenvoudig te bedienen touchscreen is ondergebracht in een module waarin ook een kaartlezer is opgenomen. Deze maakt het mogelijk om de rit per creditcard af te rekenen. Ook de bestuurder beschikt over een groot touchscreen waarmee een veelvoud aan functies letterlijk onder handbereik komt. Via dit scherm kan de bestuurder onder meer de taximeter, de deuren, de telefoon, de airconditioning en het navigatiesysteem bedienen. Tevens heeft de bestuurder de beschikking over diverse online-functies en is het mogelijk om persoonlijke Apps te laden.

 

image/jpeg

 

image/jpeg


  

| Disclaimer