Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Nieuw - Volkswagen Transporter


image/jpeg

 

Na ruim 60 jaar is de Volkswagen Transporter nog altijd immens populair en heeft hij zich aangesloten bij de bestverkochte bedrijfswagens van Europa. Niet alleen ondernemers, zelfs vele particulieren hebben zich laten verleiden door zijn diverse praktische mogelijkheden en zijn rijeigenschappen die met een personenauto zijn te vergelijken. Nu is het tijd voor een nieuwe generatie. De nieuwe Transporter is vanaf november leverbaar.

 

Om te kunnen blijven regeren, moet er onophoudelijk vooruit worden gekeken. Maar dat hebben ze in Wolfsburg wel begrepen, gezien het feit dat, vijf jaar na de start van de productie van de vijfde generatie Volkwagen Transporter, de magische grens van een miljoen verkochte exemplaren is overschreden. Echter, nu het gros van Volkswagens ‘oude’ dieselmotoren in het personenwagengamma is vervangen door nieuwe common-rail-motoren, kan de Transporter uiteraard niet achterblijven. En daar blijft het niet bij, want er is namelijk veel meer gewijzigd en vernieuwd. Bijvoorbeeld qua uiterlijk en interieur, die nu het niveau van een Volkswagens personenauto benaderen als nooit tevoren. De designafdeling van Volkswagen Bedrijfswagens is voor de neus van de nieuwe Transporter dezelfde weg ingeslagen als de designers van de nieuwe Golf en Polo. Daarmee is de Transporter wederom zeer herkenbaar als Volkswagen. Hetzelfde geldt voor het interieur, dat luxueus, rijk uitgerust en erg modern mag worden genoemd.

 

image/jpeg

 

Louter efficiënte motoren

Met name op technisch gebied is de nieuwe Transporter ingrijpend gewijzigd. Zoals eerder aangegeven, bestaat het motorengamma uit common-rail-dieselmotoren, met een cilinderinhoud van 2,0-liter en met vermogens van 84 tot 180 pk. Belangrijk gegeven daarbij is, dat de gemiddelde CO2-uitstoot met 10% is afgenomen. De 180 pk sterke diesel - met twee turbo’s - is zelfs 1,5 l/100 km efficiënter geworden met een CO2-daling van 33 g/km. Maar niets ten nadele van het koppel. Zo levert de 84 pk TDI een trekkracht van 220 Nm en de 180 pk TDI zelfs 400! Bovendien is de nieuwe Transporter bestempeld met een wereldprimeur: voor het eerst in het bedrijfswagensegment is een automatische zeventraps DSG-bak met dubbele koppeling leverbaar. Overigens behoort het 4Motion-vierwielsysteem ook tot de mogelijkheden, al dan niet in combinatie met DSG-transmissie.

 

Royale uitrusting

Tevens is het uitrustingsniveau van de Transporter naar een hoger plan getrokken, met onder andere een nieuwe versie van ESP met aanhangwagenherkenning, die standaard wordt geleverd. Verder beschikt de Transporter over een uitgebreide lijst met meeruitvoeringen en zijn zaken als 18-ich velgen, Climatronic airconditioning en uitgebreide audio- en navigatiesystemen optioneel. Deze nieuwe bedrijfswagen wordt in Nederland leverbaar als Transporter, Multivan en California. De huidige generatie Transporter biedt een minimale GVW van 2.600 kg en een laadvolume van minimaal 5,8 m3. In hoeverre dat bij de nieuwe Transporter is gewijzigd, is vooralsnog niet bekend.

 

image/jpeg


  

| Disclaimer