Onze occasiontoppers


image/jpeg
 
image/jpeg

image/jpeg

Gereden bij de dealer: Renault Captur Intense


image/jpeg

Wie in de markt is voor een nieuwe auto, gaat vroeg of laat bij een dealerbedrijf langs om eens proef te rijden. Immers, the proof of the pudding is nog steeds the eating, nietwaar? Dat concept hebben wij ooit eens opgepikt en we bieden dealerbedrijven de gelegenheid om auto's van hun keuze door onze medewerkers te laten rijden, waarna er verslag wordt uitgebracht. Dit keer wilde Auto Indumij graag dat wij door de regio eens de Renault Captur Intense aan de tand voelden. En dan nog wel met de kleinste motor, een 0,9 liter turbo-krachtbron. Wat heeft de techniek grote sprongen gemaakt de afgelopen jaren!

Een kleine motor was vroeger niet geliefd, teveel toeren en teveel herrie. Hoe anders is dat tegenwoordig. Wie zonder iets te weten plaatsneemt in de Renault Captur Intense, zal moeten erkennen dat de auto ruim van opzet is. Eenmaal op weg, val je van verbazing van je stoel, als je hoort dat een motor van nog geen liter inhoud zo gerieflijk veel kracht en souplesse levert. De krachtbron is tevens interessant voor mensen die liefst zo min mogelijk tanken. Het is echt een kleinverbruiker en dat is in deze tijden natuurlijk mooi meegenomen. Wilt u een grotere motor dan kan dat, de auto is er ook als 1,5 liter diesel en 1,2 benzine.

Handige en makkelijke opties
De gereden auto  is uitgerust met een start-stop systeem. Dat maakt hem nog zuiniger want een motor die niet draait, verbruikt niets. Verder beschikt hij over handige en makkelijke opties, zoals een dodehoek verklikker (dat heet dan blind spot warning), een zeer fraai navigatiesysteem (lekker: met 3 jaar gratis updates) en een full LED verlichting systeem. Door de achteruitrijcamera te koppelen aan alle sensoren rondom en aan te laten sturen door de slimme software, ontstaat het easy park assist systeem. Oftewel: de auto beoordeelt desgewenst of er in een open plekje geparkeerd kan worden en met één druk op de knop manoeuvreert hij zich er rustig in. Dat scheelt stress en kleine parkeerschades want de sensoren zien veel meer dan u en ik ooit kunnen zien. Eenmaal gezeten in de Captur, valt op bij deze versie dat er kleurige accenten in het interieur zijn verwerkt, die matchen met de carrosseriekleur. Subtiele randjes rondom het centrale navigatiescherm en de luchtroosters bijvoorbeeld, geven een stijlvol accent in de auto. Volgens zeggen is Renault de eerste fabrikant die deze extra optie heeft ingevoerd in het crossover segment. Verder valt op dat de hoge zitpositie en de vele verstellingen van de stoelen én het stuurwiel, het ook voor langere mensen mogelijk maken om een echt fijne zit te vinden.

image/jpeg

Elektronische stuurbekrachtiging
De Captur haalden we op bij Auto Indumij Barendrecht in het compleet nieuwe pand en na het wegrijden viel meteen op dat de besturing wel heel licht gaat. Dit is te danken aan de elektronische stuurbekrachtiging, die licht sturen en daardoor een kleine draaicirkel, makkelijk mogelijk maakt. Na bij de haven van Oud Beijerland te  zijn aangekomen voor het nemen van wat foto's, kwamen diverse omstanders met tips waar de auto het best tot zijn recht zou komen. Een auto die de aandacht trekt dus! Na deze stop belandden we na een wel zeer bochtig dijkje met hoge drempels (de Captur vangt die heerlijk comfortabel op) bij de molen van Goidschalxoord voor het  volgende foto moment. Al met al maakt de Captur indruk met het gemak waarmee hij te rijden en de ruimte die hij biedt in het sfeervolle interieur dat zeer luxe aan doet.  En wat kost dat dan wel niet? We kijken eens op www.ikwileenCaptur.nl en zien dat het gereden exemplaar komt op 22.570 euro  exclusief  rijklaarmaakkosten á 730 euro. Echter.... er is NU een speciale voorraadaanbieding van 18.590 euro en zelfs vanaf 16.490 euro is er al een te verkrijgen (met wat minder opties). Alle uitleg en uiteraard een lekker kopje koffie of thee, krijgt u bij een van de filialen van Auto Indumij of kijk gerust eerst op de speciale website om de Captur te ontdekken.

image/jpeg
  

| Disclaimer